Teknik är till för alla!

Jag som tjej har flera gånger fått uppleva känslan av att jag inte borde hålla på med datorer och sånt. Mina råd skulle aldrig tas seriöst av en kille. Det känns fel att bli nedvärderad pga kön. Sen finns det så klart några killar som blir glad av råd men det är killar som själva inte har en susning om hur man startar en dator typ.
Har även fått höra flera gånger "HAHA kolla den där tanten där framme! Hon har en IPHONE!" och sen har man fått höra ett antal taskiga kommentarer i stil med "vet hon ens hur man använder pekpinnen?" och liknande. Bara för att man är gammal ska man väll inte leva i en grotta i skogen!?
Denna tekniska mobbning och alla kommentarer får en ibland att känna att man inte hör hemma där och att man gör allt fel. Man blir avskräckt när folk kommer och säger något i stil med "vet du inte hur man gör? HAHA! Jag hjälper dig..." och sen gör personen allt åt en. Numera så fort någon säger något sånt säger jag direkt "Nej lär mig!". Oftast lyckas man faktiskt få seriös hjälp men ibland finns det idioter som förklarar allt jättesnabbt och är ironiska med det mesta "ja du kommer ju ändå inte minnas något av det här..."
ag tänker inte ge upp för det. När min farmor/mormor ber om hjälp med sina mobiler finns alltid hela familjen där ivriga att få förklara för dom. Bara för att man inte vet något för tillfället betyder det inte att man inte kan lära sig!
Ingen föds till proffs direkt.

Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0