Niklas Zennström

Vet ni vem det är?

Han var iaf målet för vår frukostdiskussion i familjen, inte ofta vi alla äter frukost samtidigt men idag gjorde vi det.
Allt började med att min mor såg att Mikael Persbrandt hade köpt sig en lyxvilla på gotland som sommarhus. Efter ett par minuters snack om det droppade min far kommentaren "Men det är ju inget emot Niklas Zennström som köpte en hel ö!". Niklas hade alltså köpt en ö med en kursgård och allt på och sedan rivit kursgården för att själv kunna bygga sig ett lyxhus, kursgården var ju till salu från början så själva rivandet av den ser jag inget fel med. Ingen annan kunde dock komma på vem tusan den där rika Niklas var. Till slut ställde mamma frågan som vi alla satt och tryckte på

"Eh... Vem är Niklas Zennström?"
"VET NI INTE DET! Han är ju skypes grundare! Han finns ju med i tidiningen varje dag!"
"Jo i dina tekniktidningar kanske men inte i DN som är allt vi får här hemma... Du får böja ta hem lite av det du läser på jobbet!"

Jag tycker vi ska vara stolta över lilla sverige, skype och spotify är ju bara två exempel på vad svenskar har åstakommit :)

Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0