"nämn två processortillverkare"

Detta trodde jag var basic knowledge, AMD och Intel är THE ones! ALLA som nånsin köpt en dator bör veta detta! Ändå höll jag på att kissa på mig av skratt när en kille i min klass helt seriöst svarar "Sony och IBM". Jag är i chock. Jag tog upp det i korridoren för att mobba honom lite på skämt. Sen frågar jag några fler som går förbi om dom kan säga två "ehh... ehh... ge dig! man måste inte kunna sånt!" "intel och ehh.. asså jag minns inte!".
INGEN VISSTE!
Det är skrämmande dålig allmänbildning hos teknikarna i skolan alltså... dom måste verkligen sitta med näsorna klistrade framför skärmen och spela wow hela dagarna eller någotö. vad jag inte förstår är dock hur dom kunnat få sina speldatorer utan att nånsin reflektera över processorn i dom?
Tål att klura på!

Kommentarer
Postat av: Patrik

hänger du mkt på geekologie eller?

2009-09-06 @ 21:06:11

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0