Tjejer vs killar


Som nörd behandlas du alltid olika på nätet beroende på vilket kön du har. Dett har jag då mycket erfarenhet av. Ibland positivt ibland negativt. Dett är något jag definitivt kommer skriva om fler gånger. Ska bara skriva ner några snabba saker nu, utvecklar punkteerna sedan i kommande inlägg då jag har tid. Med denna lista syftar jag mest som tjej som spelar, inte msn och liknande. Fast behandligen på msn stämmer också in på några punkter, ni märker.

Tjejer som spelar:
+ Du är unik och cool när du spelar, inte töntig
+ Mycket lättar att få kontakt med människor (tjejer tkr det är kul med en likasinnad och killar tkr det är coolt med en tjej)
+ Du kan få hjälp och snälla ord mycket lättare
+ Om man är sugen på sådant, lätt att ragga upp någon
+ Du får det lättare att förstå och sympatisera med andra killar som övriga tjejer inte förstår sig på.
- Du kan anses som konstig av andra tjejer
- Många killar kan stöta på dig trots att du inte alls vill det
- Du kan bli som en maskot, kul att ha med men anses inte kunna något utan är bara som ett sött tillbehör
- Man blir specialbehandlad även fast man inte vill
- Killar antar att du itne kan något och förklarar allt överdrivet tydligt

Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0