Tetris är beroendeframkallande så in i h*lvete


Ja rubriken säger väll allt? 

Jag fixade tetris till mobilen och sen dess har det underhållit mig under tråkiga bussresor, tågresor, raster och lektioner. kort sagt all ledig tid då det inte finns något roligare att göra. Numera  blir jag ÅKSJUK vilket jag aldrig under hela mitt liv blivit, jag brukar kunna sitta och läsa i bilen! Tetris har skadat mig ordentligt är jag rädd... Eller så är det bara på dom högre nivåerna när det går snabbt som jag blir illamående, men det är iaf inte kul. 

å engelska lektionen kom jag på mig själv med att sittta och tänka ut möjliga tetris scenarion i huvudet. Jag vet att jag har gjort det många gånger förr men har aldrig lagt märke till det riktigt. Varenda ledig stund i mitt huvud när jag inet har bättre tankar spelar jag alltså tetris med mig själv. När jag berättade detta för dom andra vid bordet sa Alice "Det gör jag också! Sitter liksom och tänker, den där biten skulle passa perfekt där!" Medan hon gör grimaser och gestikulerar med händerna. Jag är alltså inte ensam om denna extremt nördiga och udda vana.

tetris måste nog vara det bästa spelet genom tiderna, en riktig klassiker som nästan alla gillar!

Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0