roflmao


Tja här kommer förklaringen på mitt flummiga inlägg tidigare.

Roflmao är ett uttryck som  snvänds i engelska chatter där man pratar om mer än bara spelet... Det är en sammansättning av två förkortningar ROFL och LMAO, nu slår jag två flugor i en smäll alltså!  Rofl betyder rolling on the floor laughing, alltså rullar på golvet av skratt. Lmao betyder laughing my ass of, skrattar rumpan av mig översätter vi det lite snällt ;) Tillsammans blir dom alltså rolling on floor launging my ass of, jag rullar på golvet och skrattar rumpan av mig. 

Detta är alltså ett glatt uttryck! VARNING: Bör ej överanvändas då det inte får samma styrka, samma sak som med caps. Bara n00bs överanvänder caps anra normala människor tar bara tilll dom när dom är extremt chockade eller arga.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

In & rösta :) Du kan vinna ett läppglans!

2009-05-30 @ 11:41:58
URL: http://rweimers.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Tack :)

2009-05-31 @ 10:02:08
URL: http://rweimers.blogg.se/

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0