Jag är en prokrastinerare

Prokastinering är när man skjuter upp saker för att det känns jobbigt att göra för tillfället. Man skjuter upp det och skjuter upp det tills bördan att inte ha det gjort är större än besväret det tar att göra det. Jag gör alltid mina läxor kl 3 på natten, dagen innan arbetet ska in. Jag läste en artikel om detta. Jag mår ofta dåligt för att jag känner en massa press och stressar upp mig själv ändå kan jag inte låta bli att skjuta upp allt! vet itne vad som är fel med mig... Mamma lider nog också av det, hon är tidsoptimist.

Det stod också att det oftast är impulsiva människor som drabbas av det, impulsiv är jag definitivt!

Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0