Pw

Kom att tänka på det här med lösenord när jag läste den här artikeln i DN. Min pappa är aktiv inom Rotari och då bjuder dom in olika intressanta personer som får tala på deras möten. Även dom själva får ta fram en presentation av dom själva när dom blir medlemmar. Anyhow, dom snackade iaf om lösenord och hur stor skillnad det är mellan 6 och tio bokstäver. Allt under 7 kan man knäcka på ett litet kick med rätt verktyg. Så fort du börjar komma upp i över 10 tecken snackar vi timmar! Det är stor skilland och det har jag alltid i minnet när jag väljer lösenord till tex msn eller skolan. Andra ställen som tex ngn värdelös liten spelsite struntar jag i om dom kan knäcka mitt lösenord. Men iaf, vill ni köra säkert: 

  1. Satsa på ett pw med över 10 tecken
  2. Blanda stora och små bokstäver
  3. lägg gärna in några siffror
  4. Ta något som du själv har speciella minnen med så att du inte glömmer bort det, men något som är helt oförståeligt för andra.

Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0