Gymnasiestress och öppet hus.

Dagens skoltimme avklarad! Precis som varje år anordnar de flesta gymnasium runt om i landet öppet hus dom här veckorna. Skolorna är smockade med elever, föräldrar, förvirrade gamla mor-/far-föräldrar och så klart dom stressade niorna! Det närmar sig gymnasieval och som vanligt har hälften av alla nior inte en aning om vad dom ska gå.

Jag är en noggrann människa och måste allitd planera allt i tid (dock så blir sällan allt gjort i tid men jag börjar iaf tänka i tid), fast även för mig var gymnasivalet inte helt självklart. Dom två linjer jag velade mellan var natur med inriktningen matte&data eller teknik form&design. Det blev till slut teknik för jag kände att jag slapp läsa massa tråkiga och onödiga ämnen men ändå fick in allt för att kunna plugga vidare. Jag har inte ångrat mitt val  av linje, men inriktningen är en annan sak...  Jag är impulsiv och förändras hela tiden. Att läsa om datorer kändes som något omöjligt för ett år sen, inte kunde väll jag lära mig sådana tekniska saker? Nu ska jag läsa datorteknik om ett halvår.... Spännande värre!





Åh juste! Jag har fått över min  brorsa till "the dark side"! Han hade ingen koll alls på vad han skulle välja men efter lite rundvisning på teknikavdelning är han helt hooked! CAD var det han fastnade för (och han slipper även  läsa C-språk vbilket vi båda avskyr), han är redan jättesugen på att börja men stackarn måste nog vänta något år...

Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0