Etanol, släng dig i väggen!


Detta är enligt mig sånt som man bör satsa forskningspengar på! Jag vet att det redan görs jättemycket forskning om nya miljövänliga bränslen och liknande. Magnetism och induktion verkar enligt mig som något man borde kunna utveckla. Magneter drar iaf inte på jordens icke förnybara resurser. 

Jag tycker att man borde satsa mer på tågen som utan tvekan är dom mest miljövänliga fordon som finns just nu. Kan man inte bygga ut järnvägsnäten och sätta in fler tåg? Jag håller med om att det är jättetrist att behöva åka kommunalt men om man bara fick hit lite höghastighetståg och så skulle det löna sig! Om tågen bara gick snabbare än bilarna skulle nog många byta färdmedel. Sen kan dom ju gärna sänka priserna också men det är en annan femma.

Jag hittade iaf bilden och allt i en artikel på ny tekniks sida(min dator har lite problem med flash och safari tillsammans så får göra såhär http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/jarnvag/article497139.ece ). Tyskland ligger alltid långt fram ninom tågindustrin verkar det som...



Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0