Dagens I-landsproblem


Jag lider av beslutsångest. En överdos av valmöjligheter inför kursvalet!
Kanske inte verkar som en big deal emn det är det... jag måste ju välja något men finns så många bra alternativ! Varje kurs har sin fördel... Väljer jag databashantering tex kan jag ha mycket nytta av det senare om jag vill söka jobb direkt efter gymnasiet. Väljer jag istället programmering A+B får jag 0,25 meritpoäng (nästan ingenting men men...) och bra kunskap till kth eller liknande om jag nu väljer att plugga vidare. Programmerare finns det allt för mågna av ute på arbetsmarknaden men det är nyttigt att kunna vad du än tänker jobba med. Databashantering innehåller också lite programmering men det går ju itne att avgöra såhär på förhand vad som passar mig bäst.

Allt detta blir väldigt jobbigt för mig trots att jag förmodligen var en av dom ettor som bestämde sig allra tidigast om kurser. Jag vet vad jag vill men det är såna små val som stökar till det för mig... På somrarna kan det ta en halvtimme för mig att välja glass trots att jag redan har begränsat det till ca tre olika alternativ. När vi ska köpa chips i insjön kan vi stå där minst lika länge trots att vi inte är ett dugg kräsna. Vi gillar allt men vet itne vad vi är sugna på...

Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0