tekniktjejer+lego=sant

Fick en nostalgikick idag när vi på någon vänster kom in på diskussionsämnet lego. Finns det någon underbaar leksak!? Minns hur många timmar man kunde spendera grävandes i legolådan efter rätt bit till rymdskeppet. Kunde spendera dagar med att skapa landskap. Tydligen var det inte bara jag som gjorde det, dom andra tjejerna på teknik gillar det lika mycket. 
"Jag kommer ihåg att jag hade ett sånt där gigantiskt sjämonster och den hade som små luckor där man kunde gömma små diamanter!"
"Jag älskade att rymdlego, då fick man alltid såna där små specialbitar i neonfärger!"

Saknar det där att få sitta och bläddra i doms små beskrivningarna oc pilla med dom minsta bitarna, tror jag har kvar pärmen med dom ihopsamlade beskrivningarna här nånstans...


Kommentarer

Skriv vad du vill:

Namnet här:
Ska jag minnas dig?

Mail: (publiceras inte, bara ft0 som får den)

Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0